Meer dan duizend woorden. De kracht van een explanimation

Kun jij in 1 zin vertellen wat je bedrijf doet? Of het uitleggen met een paar regels met de garantie dat mensen het daadwerkelijk snappen? Lastig he? Versimpelen lijkt het antwoord, maar je verhaal moet natuurlijk wel compleet zijn. Een goede oplossing hiervoor is een ‘explanimation’, oftewel ‘een animatie die iets uitlegt’.

Met een explanimation confronteer je je doelgroep op een laagdrempelige en aangename manier met je verhaal. Voor hun wordt het een lay back moment. Achterover leunen in de (bureau)stoel en kijken maar.

Een klein huiswerk-lijstje, voordat je een animatie kunt laten maken:
  • Bepaal je doelgroep
  • Schrijf je verhaal / maak een storyboard
  • Zoek eventueel al naar een animatiestijl die je passend en leuk vindt (dit kan ook later in een brainstormsessie bepaald worden).
  • Bedenk hoe je de animatie gaat communiceren
Wat wij voor je kunnen betekenen? Bovenstaande concreet maken! Samen kunnen we bepalen voor wie je de animatie maakt en wat je verhaal wordt. We maken een storyboard en gaan op zoek naar een passende animatiestijl. Daarna slaan we aan het illustreren en animeren. Uiteraard laten we je geregeld meekijken in het proces. En natuurlijk kijken we naar de juiste manier om je animatie de wereld in te zetten.
Bekijk hieronder twee door ons gemaakte explanimation.